Tuesday, March 26, 2013

Dari FB Tuan Ibnurijal

(Perlu dicatat, saya tak lah sehebat dan sebaik yang dituliskan di bawah ini! Tapi kata-kata terakhir tentang buku perlu diperhatikan - 'Highly Recommended' :)

Dari FB Tuan Ibnurijal.blogspot.com:

bila orang bertanya kepada saya, buku apa yg berbaloi dibeli? saya akn tnya dulu, anda jenis yg bgaimana. kerana selera kita berbeza beza. sahabat saya, mohd Mohammad Azlan sangat meminati novel fakta sejarah. maka novel2 pak latip jadi pilihannya. Zamri Eshak pula sgt meminati buku2 kisah2 sirah dan kesufian, maka saya syorkan kitab2 karangan syeikh abd qadir jailani. seorang lagi, Ismi Zul, beliau serahkn kpd saya, jadi sya rekemen beliau membaca buku2 tulisan syed alwi al atas. best! maka beliau dah mula membaca Bila Allah Menduga Kita, karangan penulis.

kalau org tanya saya, siapa penulis yg plg saya minati, saya akn jawab, jika penulis luar, saya suka karen armstrong. dan jika penulis dalam, saya suka syed alwi al atas dan pensyarah saya, dr.alfareez abd razak.
jujur, karya dr.alfareez dan karen armstrong mengenai fakta tamadun silam, saya bagi 5 bintang!
begitu juga idola saya, syed alwi al atas, tulisan motivasi islamik beliau sgt power hinggakan kita mampu tersenyum dan menangis seorang bila membaca hasil tulisan beliau. dan beliau sangatlah rendah diri dan sgt tawadhuk. tak mcm sesetengah penulis lain yg kdg ter over atau terbajet artis (mungkin termasuk saya).
malu saya dngan beliau, karya beliau jauh lebih power, tp sgt rendah diri. gmbar ni adalah sebahagian dari buku2 beliau jika anda ingin mencarinya. highly recomended! ;)



http://www.facebook.com/photo.php?fbid=571964126147022&set=a.221112331232205.64046.217482238261881&type=1&theater

No comments:

Post a Comment