Tuesday, April 30, 2013

BISMILLAH - Bersyukurlah Kerana-Nya

Dengan Nama ALLAH yg Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

kali ini saya nk kongsikan sebuah buku tarbiah yg ditulis oleh Syed Alwi Alatas. Beliau adalah penulis kegemaran sy. bukunya banyak motivasi pada sy. Antaranya buku ini, yg btajuk " BERSYUKURLAH KERANA-NYA, Jom bersama saya mgenali isi kandungan buku ini dengan lebih dekat lagi.



persoalan yg nak saya tanyakan kepada semua adalah:, adakah kt sudah bersyukur dengan-Nya?? Memang, hidup ni kita tak akan rasa cukup. Dah ada itu, nk ini,macam2la keinginan kita. Ingatlah, kita ini layak ke nak lebih2. Eloklah kt bhenti dr mengharapkan sesuatu dan bsyukur apa yang ad dalam gengaman.


Setiap saat yg berlalu dalam hidup ni kita dilimpahi nikmat yang banyak dari ALLAH. Udara, kt dapat bnafas ni, nadi yang sedang berdenyut ni adalah antara sebahagian kecil dari nikmat ALLAH. Tapi tidakkah kt sudah bsyukur dan berterima kasih pd- NYA???

Bersyukurlah kerana -NYA mbuka mata dan hati kita semua untuk melihat betapa nilmat yg dikecapi lantas mendorong kita mjadi hamba yang bsyukur.

Buku ini banyak mengajar saya untuk sentiasa mensyukuri nikmat2 ALLAH. Walaupun kita menghadapi pelbagai masalah dan cobaan ingatlah kita masih ada "sesuatu" yang boleh membawa kebahagiaan jika kita bijak menilainya.

Saya berharap agar kawan2 mendapatkannya dgn segera, kalau nk pinjam ngan saya pun ok gak.Sangat dialu2kan. Selamat Membaca



"setiap nikmat yang tidak mendekatkan pemiliknya kepada ALLAH adalah bencana "
- SYED ALWI ALATAS

http://raiamira89ismail.blogspot.com/2013/04/bismillah_11.html

No comments:

Post a Comment